Wycieczka – Pielgrzymka do Krakowa – Łagiewnik

15 września byliśmy na wyciecze – pielgrzymce w Krakowie Łagiewnikach. Zapytacie kto? – odpowiadamy: my uczniowie, którzy w roku szkolnym 2015/2016 nie opuściliśmy ani jednej Mszy świętej szkolnej.

Nagroda bardzo nam się podobała. Pogoda była piękna. Na zbiórkę stawiliśmy się punktualnie, zarówno my jak i nasi opiekunowie. Ksiądz Proboszcz przywitał nas, a pani Katechetka podzieliła na mniejsze grupy i wyznaczyła nam opiekunów. Kierowcą autobusu był tato naszej koleżanki. Droga przebiegła bez zakłóceń i bez korków. W Łagiewnikach rozpoczęliśmy zwiedzanie od Sanktuarium Św. Jana Pawła II. Najpierw odwiedziliśmy Kaplicę Kapłańską z płytą z grobu Jana Pawła II pochodzącą z Grot Watykańskich Bazyliki Św. Piotra w Rzymie. W kaplicy tej umieszczone są relikwie Św. Jana Pawła II.

Potem uczestniczyliśmy we mszy świętej koncelebrowanej, której przewodniczył Ks. Piotr Kansy. W czasie mszy w Kościele Relikwii pielgrzymi modlili się w różnych językach. Po mszy ksiądz przewodnik omówił malowidła zdobiące Kościół Relikwii, obrazy przedstawiające Ojca Świętego wizytującego najbardziej znane sanktuaria maryjne na świecie. Kościół Relikwii otaczają piękne kapliczki, każda w innym stylu. Oratoria poświęcone są sanktuariom maryjnym z całego świata, kaplice zaś mają   przeznaczenie modlitewne.

Po zwiedzeniu kapliczek przeszliśmy do Kościoła Górnego. Ołtarz i ściany zdobią piękne mozaiki. Niezapomniane wrażenie pozostawia sutanna ze śladami krwi, w którą ubrany był Papież podczas zamachu w 1981r.

Następnie spacerkiem przeszliśmy w stronę Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Przed zwiedzaniem, zjedliśmy obiad. Był bardzo dobry i zapewnił nam siły do dalszego zwiedzania i do zrobienia pamiątkowych zakupów.

Kolejne miejsce to wieża widokowa. Większość z nas wjechała na wieżę windą, ale byli tacy, którzy pokonali drogę wchodząc schodami. Panorama piękna, widok na Kraków i góry w oddali również. Warto zobaczyć. Spod wieży przeszliśmy do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Ksiądz Proboszcz przekazał nam kilka ważnych informacji, między innymi powiedział, że Sanktuarium kształtem przypomina okręt i kojarzy się ze współczesną „Arką Przymierza”, w której znajdują ocalenie wszyscy pokładający nadzieję w Miłosierdziu Bożym.

Podziwialiśmy zabytkowy zespół klasztorny Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia. Potem udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, miejsca bezpośrednio związanego z życiem i działalnością św. Faustyny Kowalskiej. Tam odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia. Trochę zmęczeni, ale tylko trochę, wyruszyliśmy w drogę powrotną w stronę Sanktuarium Św. Jana Pawła II. Nie ukrywam, że sił dodał nam Ksiądz Proboszcz obiecując niespodziankę. Dotrzymał słowa, dostaliśmy lody.

W autobusie odzyskaliśmy resztę sił i w wesołej atmosferze, szczęśliwie wróciliśmy do Gliwic. Prawie wszyscy zastanawiają się, gdzie pojedziemy za rok.